המיתוג המסחרי, הן של החברה עצמה, והן של השירותים או המוצרים שהיא מספקת, הינו האמצעי השיווקי הנדרש להבטחת הקשר עם הצרכן ובסופו של דבר, להזדהות של הצרכן עם המותג. כל פעולת מיתוג מתחילה ביצירת סמלים גרפיים וקונספטואליים, (כגון שם חברה או שם המוצר, סלוגן, לוגו טקסטואלי ודימוי גרפי שמצורף אליו ועוד) לצורך זיהוי והכרה של העסק. כל אלו נועדו למטרות הפרסום וההתקשרויות המסחריות, והן למטרות הייצוג בפני רשויות המדינה והחוק.
ההיבט המשפטי של המיתוג העסקי מוסדר בישראל על ידי דיני סימני המסחר שבבסיסה פקודת סימני מסחר (נוסח חדש) תשל"ב – 1972, ומטופל על ידי עורכי דין המתמחים בקניין רוחני וזכויות היוצרים (לרבות רישומם אצל רשם סימני המסחר). תפקידו של עורך דין סימני מסחר להבטיח הגנה משפטית על הסימנים המזהים של העסק (או של התוצרת המסחרית שלו, כגון שירותים או מוצרים) ולפעול למניעת "גניבה" של לקוחות, מוניטין ונתח שוק, תוך שימוש בזהותה המסחרי המוגנת של החברה.
שירותי עורך דין סימני מסחר נדרשים כבר בשלב הרישום ברשם סימני מסחר, וזאת כדי לבחון את החוקיות והמקוריות של סימני המסחר, לערוך בקשה לרישום ולבצע את התהליך באופן מהיר ויעיל ביותר. אולם, התפקיד המרכזי של עורכי דין המתמחים בסימני המחסר הינו הגנה על זכויותיו של הלקוח, בין היתר בערכאות המשפטיות, ובמקרים של סכסוכים ותביעות משפטיות בשל הפרות סימן.